كروبي



قبل از هر چيز بگم من كلا رأي نميدم و دلايلشو چندين بار نوشتم و نيازي نميبينم دوباره توضيح بدم. اما براي كساني كه رأي ميدهند به نظر من مهدي كروبي بهترين گزينه است. من ديشب گفتگوي مهدي كروبي را در شبكه 2 ديدم وچند نكته براي من خيلي جالب بود :‌
1- اولين نكته اي كه در سخنان كروبي براي من جالب بود پذيرفتن خود آنطوري كه هست بود يعني از ايده آل گويي خودداري كرد اين نكته براي من بارزترين نكته اي هست كه يك كانديدا ميتونه داشته باشه مثلا واضح اعلام كرد من زير حكومت جمهوري اسلامي عمل مي كنم نه بيشتر و همچنين گفت در كشوري كه ممكنه من رئيس جمهورش شوم همه جامعه راضي نخواهند بود اما وضعيت خيلي بهتر خواهد شد ... 2 - به نظرم دومين نكته اي كه اهميت داشت اين بود كه گفت كار بايد به كاردان سپرده شود و توضيح داد من مطالعاتي داشتم اما من يك اقتصاددان نيستم و اقتصاد دان ميتونه مشكلات اقتصادي تصميم مناسب بگيره.3- سومين نكته اي كه براي من اهميت داشت اين بود كه واضح اعلام كرد نيازي نيست بيخود با كشوري درگير جنگ باشيم. يعني هر چيزي رو بايد با دليل قبول كرد حالا چه جنگ يا چه صلح و نيازي نيست به گذشته اشاره كنيم.4- چهارمين نكته اي كه برام جالب بود نتيجه گرا بودن ايشون بود مثلا زماني كه مجري از ايشان سؤال كرد آيا طرحهاي فعلي را ادامه ميدهيد يا نه گفت اينو نمي تونم تشخيص بدم و با توجه به نتيجه ي طرحها ، آنها رو ادامه ميدم يا نه . تنها چيزي كه براي من اهميت داشت و به آن نپرداخت موضوع ضمانت اجرايي سخنانش بود كه البته تا حالا هيچ كدام از كانديداها اين كار رو نكردند. و مثلا طرحهاش عملي نشه چه كار مي كنه آيا استعفا ميده . آيا پاسخ گو هست يا مثل احمدي نژاد از وسيله زور استفاده ميكنه ؟!!!
در ضمن از افرادي كه رأي ميدهند دوستانه تقاضا دارم علاوه بر خود نامزدها سابقه افرادي كه با نامزدها كار مي كنند رو بررسي كنيد و ببينيد آيا اين افراد كاردان هستند يا خويشاوندان و اقوام ! چون رئيس جمهوري و اجراي مسئوليتهايش يك چيز گروهي است نه فردي .

20 نظرات:

ناشناس گفت...

خیلی جالبه که یک نفر رای نمیده ولی به بقیه پیشنهاد می کنه به کی رای بدن.

ناشناس گفت...

doste man ishon to barnameye telvesionie gablishon goftan ke man mostagim miam va ro dar ro ba mardom harf mizanam, agar ham harfam amali nashod vazeh migam ke chera amali nashod !! inha hame dalile etegade galbie ishon be taghiirie ke bayad too jamee va siasate iran ijad beshe
shad bashi

ناشناس گفت...

to keh ray nemidi,nazaret ro ham baraie khodet negah dar.

ناشناس گفت...

جنابعالی که رائ نمیدی اصلا هیچ ربطی‌ بهت نداره که بقیه به کی‌ رائ میدن،بشین تا بقیه برات تصمیم بگیرن!!!!امثال تو مثل اینکه ۴ سال تحقیر کمشون بوده!!!
آناهیتا

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز. شما که اینقدر براتون اهمیت داره بقیه به چه کسی‌ رای بدهند و در این مورد روشنگری می‌کنید چرا خودتان در انتخابات شرکت نمیفرمائید؟

ناشناس گفت...

قربون شما همون چایت رو بخور!

هرمس گفت...

با درود
البته آقای کروبی در همان نخستین برنامه تبلیغاتی خود که از تلویزیون پخش شد، گفتند که من به ملت گزارش می دهم و می گویم که چرا این یا آن موضوع اجرا نشده است. این یعنی شفاف سازی موانع. و این همان چیزی است که ما در دوران خاتمی نداشتیم. مماشات و عقب نشینی ممتد. کروبی در میان یارانش به پایداری و ایستادگی معروف است. به نظرم تیم کروبی هم تیمی نیست که به تدارکاتچی نهاد دیگری بدل شوند. همین که کروبی می گوید من موانع را نام می برم و از نهادها یا عواملی که چوب لای چرخ دولت او بگذارند به مردم خواهد گفت. البته در همین برنامه نیز کروبی به ردصلاحیت اعلمی اعتراض و انتقاد کرد. و این در راستای رهیافت کروبی به تغییر در قانون اساسی و مخالفت با نظارت استصوابی است.

ناشناس گفت...

harfet kheili maskhare be nazar mirese ke khodet rai nemidi, vali baraye digaran fatva sader mikoni. harvaght be aghle khodet ham resid ke bayad rai bedi, oonvaght dar morede candidaha ham nazar bede

ناشناس گفت...

dustan
benazare man harfesh kamelan manteghi bud. baz had aghal ba in ke khodesh ray nemide neshaste negah karde sohbataye karubiro. be marateb behtara az kasayi ke ray midan be har kas faghat baraye inke ahmadi jead nabashe.
ba tashakor

ناشناس گفت...

man ham ray nemidam .dalidam ham ine ke age man ray bedam yani in ke ma hamegi ghabul kardim ke yek entekhabat kamelan salem va ba azadiye kamel bargozar shode....ama omid varam ke had agahl eslah talabha ru kar biyan.

نریمان گفت...

آقا شما که رای نمیدی در واقع به احمدی نژاد رای میدی.دلت خوش نباشه که مثلا دخالتی نداشتی.منم چهارسال قبل اشتباه شما رو کردم رای ندادم.الان مجبور شدم بزنم از ایران بیرون.گاهی فکر میکنم هیچ خفتی بالاتر از این نیست که احمد نژاد رییس جمهورت باشه.اینجا همه به آدم میخندند.رطب خورده منع رطب کی کند؟

نریمان گفت...

منم با کروبی موافقم.من شناسنامه ام ایران مونده.ولی انجا یکی از دوستامو که رای نمیده راضی کردم با شناسنامه اش بجای من رای بده!آرزو میکردم سی چهل تا شناسنامه داشتم با باهاشون سی چهل بار به هرکی غیر این احمدی نژاد رای میدادم.نکبتش حتی خارج از ایرانم همراهمه

ناشناس گفت...

رای ندادن یعنی کمک به احمدی نژاد

ناشناس گفت...

منم نظرم مثل بقیه ست. واقعا روت شد این پست رو بذاری؟!!!!!

SUPERNOVA گفت...

" جنابعالی که رائ نمیدی اصلا هیچ ربطی‌ بهت نداره که بقیه به کی‌ رائ میدن،بشین تا بقیه برات تصمیم بگیرن!!!!امثال تو مثل اینکه ۴ سال تحقیر کمشون بوده!!! "

دوست گرامي من نگفتم به شخص خاصي رأي بديد گفتم كروبي بهترين گزينه است . آيا من گفتم به كروبي رأي بديد؟! تصميم گيري با خودتان !!!!!!!!!!!!!
من با ساختار مشكل دارم نه با فرد ! چرا اينو متوجه نميشيد. همانطور تو حق داري نظر بدي و به حقت احترام ميزارم. به خودم حق ميدم نظر بدم .
من نه آرزو دارم فردي مثل احمدي نژاد رئيس جمهور بشه نه هيچي حتي آبروي مملكت رو برده ! اگر احمدي نژاد تا حالا دوام آورده به نظر من قانون اساسي اين اجازه رو بهش داده اون يك فرده !

ناشناس گفت...

عزیز گرامی

با رای نادن به کجا رسیدیم؟جزبه احمدی نژاد ورسیدن به لبه پرتگاه؟
به همون کروبی درست رسیدی رای بده واجازه سقوط زاد دیگه نده

ناشناس گفت...

آیا شما هم تصور می کنید که رای دادن و شرکت در انتخابات ، به نوعی مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی است؟ آیا تصور می کنید با حضور در پروسه انتخابات و انداختن رای به صندوقهای اخذ رای ، در فهرست موافقان جمهوری اسلامی قرار می گیرید؟ به نظر شما ، راههای دیگری برای مشروعیت و مقبولیت به نظام و هواخواهی این سیستم حکومتی وجود ندارد؟
به نظر من اگر شرکت کردن در انتخابات تنها نتیجه اش و تنها ثمره اش مشروعیت دادن به نظام باشه ، خوب در این صورت باید عرض کنم ، استفاده از خدمات آتش نشانی ، رانندگی در بزرگراهها ، تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو ، تحصیل در مدارس و دانشگاههای دولتی ، بیمارستانهای دولتی ، حتی خرید نان و ... نیز می توانند مظاهر حمایت و حتی تایید نظام حاکمه باشند. ممکن است بفرمایید تمام خدمات فوق با سرمایه ملی ممکن و فراهم می گردند، نه دولتی. در جواب عرض می کنم که نفس استفاده از خدمات (و یاکالاهای) فوق، نتیجه اش تایید همکاری با نظام و حمایت از سیستم حکومتیی است که به شما این امکانات و خدمات را ارائه می دهد. به عنوان یک فرد تحریم کننده ، چرا استفاده از هزاران کالا و خدمات دولتی را تحریم نمی کنید؟

ناشناس گفت...

خب عزیز دل برادر!
شما منتظر مدینه فاضله خودت هستی اما یادت رفته که اینجا دنیاست و شما هم انسان!
اشکالی نداره منتظر بمان...
در مورد حق اطهار نطر...
فکر کنم درست کار خودت و انتقاد دیگران را تحلیل نکردی!
دوستان و البته بنده می گوییم شما می توانی در مورد صحبت های آقای کروبی نظرت را بدهی و کسی هم نباید به اون جسارت بکند! اما!
اما زمانی که خودت وارد میدان انتخابات نمی شوی حق پیشنهاد به دیگران را از خودت سلب کردی!
چون اولین سوال طبق همان قوانین دموکراسی مورد علاقه شما از شما می پرسد چرا اگر کاندید خوبی هست خودت اول به او رای نمی دهی؟
شما حرف از روشنفکری میزنی اما فقط در حیطه علایق خودت!
خیر دموکراسی واقعیات تلخ هم دارد..
موفق باشی.

SUPERNOVA گفت...

" ... خوبی هست خودت اول به او رای نمی دهی؟ ... "
من گفتم از ميان اين چهار نفر بهترين گزينه است در ضمن من اگر رأي نمي دهم به خاطر غير دمكرات بودن انتخابات است.خودت ميدوني چه كساني مي تونند صلاحيت بشن.
من نگفتم به كروبي رأي بدهيد تصميم گيري با خودتان!!!!!!!!!
نمي دونم شما چه مخي داريد بعد از اين همه اظهار نظر هنوز حرف منو متوجه نشديد ؟!!!!

SUPERNOVA گفت...

" آیا شما هم تصور می کنید که رای دادن و شرکت در انتخابات ، به نوعی مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی است؟"
نه ولي به معني پذيرفتن شرايط انتخابات است كه من قبول ندارم !

دوست عزيز شما متوجه شديد؟‌ !