من نمي خوام رأي بدم

آقا يا خانم محترم شركت كننده در انتخابات من نمي خوام رأي بدم . راهي رو كه شما حالا ميريد من قبلا چنديدن بار رفتم . اگر رأي ندادن من رو به معني اين ميدونيد كه به احمدي نژاد رأي دادم . آره فرض كنيد من به احمدي نژاد رأي ميدم چون اون به من انقلاب رو به من نشان داد فهميدم تار و پودش بر اساس چيست ! هيچ وقت به اندازه اين چهار سال از اين حكومت نفهميده بودم در اين دولت چهره بدون ماسك و واقعي جمهوري اسلامي رو ديدم . فهميدم چقدر قوانين متناقض و بي ارزش هستند . من چهره واقعي حكومت رو مي خوام نه تظاهر آنها را ! آره من ميون بد و بدتر ، بدتر رو انتخاب مي كنم تا ديگر چيزي براي از دست دادن نداشته باشم.
من آدم خوب نمي خوام من حكومت و نظام خوب مي خوام . شما همون چيزي رو كه مي خوايين انجام بدبد اگر فكر مي كنيد در راهتون موفق مي شويد يا نمي شويد در هر صورت حق با شماست و تصميم با خودتان است.
تفاوت در راه من و شما به معني خوب بودن يا بد بودن يكيمون نسبت به ديگري نيست اين فقط يك تفاوت است !

من هيچ وقت نميگم رأي بدهيد يا ندهيد همون كاري رو كه فكر مي كنيد درست است انجام دهيد و انتظار دارم شما هم با من اين رفتار رو داشته باشيد و فقط باهم بحث و گفتگو كنيم نه براي هم تصميم بگيريم.


12 نظرات:

ناشناس گفت...

بسیار خوب عزیزم تو اگه اینقدر مصر هستی شرکت نکن، ماها شرکت می کنیم.
از قدیم گفتن:
"هرکسی کار خودش، بارخودش، آتیش به اموال خودش".

ناشناس گفت...

یعنی شما قبلا به ماهیت این حکومت پی نبرده بودین؟
ساعت خواب. همون بهتر که جناب عالی شرکت نکنین.

ناشناس گفت...

کلماتت اینقدر زیبا کنارهم چیده شده اند که می ترسم کسی دیگر را ترغیب کند که رای ندهد و به همین خاطر من می خواهم بگویم چرا باید رای داد...
من نگران میلیونها آدمی هستم که به راحتی ساقه نازک زندگیشان می شکند و پایمال می شود. ما در مرحله اول حق داریم زندگی کنیم و بعد بدانیم. آدمی را که در حال خفه شدن است نمی تواند دم از رویایی کوچک حتی قدم زدن توی یک زندان بزرگ بزند. ما برای هوا تلاش می کنیم. با این رای دادن حداقل هوایی میاد حتی اگر در یک زندان بزرگ باشیم. به نظر من اصلا نمی ارزد که خانواده ای تحت فشارهای اقتصادی ناشی از سیاستهای ابلهانه در یک بحران قرار گیرد و سالها در فاجعه بارترین شرایط زندگی کنند. ما می خواهیم حداقل اوضاع از این بدتر نشود تا این بحرانها دامن افراد کمتری را بگیردو آنها بتوانند به زندگی نرمال خود ادامه دهند و حداقل بتوانند نفس بکشند. با رای ندادن ما به این بحرانها بیشتر دامن می زنیم و اجازه می دهیم تا افراد بیشتری زندگی خود را در معرض خطر ببینند و این دوباره همه چیز را بدتر می کند. شاید ما آدمهای باشیم که بتوانیم گلیممان را از آب بکشیم بیرون ولی میلیونها تا آدم هستند که لحظه لحظه شان به مویی وصل است. من خودن را نمی بخشم که که ایم نو را قطع کنم صرفا به خاطر اینکه به خودم نشان بدهم که با رفتار این سیاستمدارها متوجه شدم که من درست فکر می کنم...
غیر از اینها دوست عزیز، آیا فکر می کنی که ابقای اینها درسی به حودشان و مردم می دهد؟ زندگی در این زمانه اینقدر باریک شده است که حتی با ظلم و استبداد فراوان اجازه حرکتهای انتقلابی و اصلاح گرایانه رادیکال را نمی دهد. در ثانی اگر اتفاق بیفتد ، ما چه کسی را داریم گه بتواند برای حکومتی رویایی را اداره کند؟ ما خوی استبداد و استبداد گری در وجود ما ریشه دوانده و باز هم همین کاسه و آش خواهد بود. ما با اصلاحات نرم باید فرصت زندگی کردن را برای کودکانی ایجاد کنیم که الان رشد می کنند. شاید آنها نسلی بهتر و آگاهتر از ما باشند که من مطمئنم اینطور خواهد بود چراکه آنها آزادانه تر به اطلاعات و آموزش دسترسی دارند و ما که نسل میانی هستیم داریم تلاش می کنیم مفاهیم جدیدی که بر حسب اتفاق یاد گرفته ایم را به آنها انتقال دهیم...

SUPERNOVA گفت...

دوست عزيز من ...
من قصد نداشتم اين نوشته رو بنويسم. ولي اينقدر طرفداران رأي دادن به من و امثال من گفتند اگه رأي نديد برابر است با رأي دادن به محمود مجبور شدم اينو بنويسم.
من ديگر به فكر شاخ و برگ درخت نيستم مي خوام ريششو جايي كه تغذيه ميشو رو بزنم.

SUPERNOVA گفت...

به هيچ كس هم نمي گم رأي نده يا بده .من فقط از خودم دفاع كردم.
هر جور راحته اون كارو كنه اگر در راهش موفق شد كه هيچي راهشو ادامه ميده و اگر موفق نشد بر اساس منطق و نوع نگرشش راه ديگري رو انتخاب ميكنه.

غريبه دلسوز گفت...

سلام عليكم.
با راي ندادن ريشه زده نميشه. رأي بده تا كم كم اين درخت اصلاح بشه وگرنه هيچي درست نميشه. شك نكن كه تو اگه راي ندي عده‌اي وظيفه شرعي و اخلاقي ميدونن كه به م ا ن رأي بدن و اون وقت فرزندانت متأسف ميشند كه چرا پدرانشون اينقدر ايده آليست بودند.
يا علي.

ناشناس گفت...

ببین مشتی
نمیدونم کی هستی یا چرا نمخوای رای بدی
اما باید بهت بگم راه حل مشکلات عدیده مملکت ما انقلاب و کودتا و اقدام نظامی و... نیست این راهیه که طی قرن گذشته بارها رفتیم .پس بهتره همینی رو که داریم اصلاحش کنیم تا این همه عقب گرد نکنیم4 سال پیش هم اگه امثال من و شما رای میدادیم و رای درست میدادیم امروز 8 سال دیگه عقب نمیرفتیم.
حالا گیریم من و شما و دیگران رای ندادیم اونوقت ممکنه بفرمایید چه اتفاقی می افته.
این چند مرحله که هی تحریم کردند و شرکت نکردند چه نتیجه ای گرفتند جز اینکه دیگران راحت تر سواری ازمون گرفتند؟
خود دانی مخوای رای بده و میخوای را ی ننده

SUPERNOVA گفت...

درسته ما خيلي از راه ها رو رفتيم (انقلاب ، كودتا ، اقدام نظامي و ... ) و خيلي از راه ها رو هم نرفتيم.

وكسي هم كه اين راهها رو دوباره بره حماقت بزرگ كرده!

موفق باشي.

ناشناس گفت...

دوست عزیزم نوشته ای‌ حکومت خوب میخواهی‌، چه طوری میخواهی‌ این حکومت را داشته باشی‌، حکومت خوب را میشود از بقالی سر کوچه خرید؟ ما باید واقع گرا باشیم، منم دوست داشتم کشورمان دمکراسی در حد آمریکا را داشت و رئیس جمهور مان در حد اوباما بود، ولی‌ نمی‌شود با آرزو داشتن به جائی‌ رسید باید برای بدست آوردن آن زحمت کشید، امروز راه مبارزه برابر است با رای دادن، این رای دادن برابر است با نه گفتن به فاتحان قادیسیه، نه گفتن به ارتجاع. و فرصتی به ملت خواهد داد تا تمرین دموکراسی کنند و آب دیده تر شوند برای مبارزه نهای.

ناشناس گفت...

رای ندادن حق شماست. معادل رای دادن به احمدی نژاد هم نیست حتی اگر نتیجه اش انتخاب دوباره احمدی نژاد باشه.
با این حال بهتره به خاطر حرف این و اون تابع احساس نشیم و منطقی عمل کنیم. من در انتخاب بدتر از بین بد و بدتر هیچ منطقی نمی بینم. 4 سال پیش رای ندادیم و گفتیم دیگه از این که هست که بدتر نمیشه، ولی شد.
پر واضحه که با انتخاب موسوی و کروبی یا هر کی بغیر از احمدی نژاد ایران گلستان نمیشه و با جامعه ایده آل من و شما همچنان فرسنگ ها فاصله خواهد داشت ولی احمدی نژاد کشور رو به سمت نابودی کامل میبره.

اگر نگاهی به آواره های افغان بکنی میبینی اینکه آدم چیزی برای از دست دادن نداشته باشه موقعیت ممتاز و خوش آیندی نیست که بخوای بهش برسی.

پایدار باشی

tahrim گفت...

فراخوان وبلاگ نویسان جهت امضا- نه به انتخابات دهم ، نه به جمهوری اسلامی

ناشناس گفت...

انتخاب شما بدتر نیست!
درواقع تلاش شما برای بهترین هستش.
من هم رای ندادم و نخواهم داد.امیدوارم مردم هموطن هام احساسات رو کنار بزارن و به زندگی واقعی تر نگاه کنن.